Înapoi la știri

Un supliment alimentar a fost găsit că reduce agresivitatea cu până la 28%

09 Feb 2026
5 minute min
Ion Ionescu

Rămâi calm și încearcă omega-3. Acizii grași, disponibili sub formă de suplimente alimentare prin capsule de ulei de pește și considerați benefici pentru sănătatea mintală și fizică, ar putea reduce de asemenea agresivitatea, conform unui studiu din 2024, potrivit sciencealert.com. Aceste descoperiri nu sunt întâmplătoare: omega-3 a fost asociat anterior cu prevenirea schizofreniei, iar agresivitatea și comportamentele antisociale sunt considerate, în parte, a fi rezultatul unei alimentații deficitare.

👉 Meta-analiză extinsă privind efectele omega-3 asupra agresivității

Ceea ce consumăm poate influența chimia creierului nostru. Cercetătorii de la Universitatea Pennsylvania au extins studii anterioare, mai mici, referitoare la efectele suplimentării cu omega-3 asupra agresivității. Meta-analiza lor a inclus 29 de studii clinice controlate randomizate, implicând 3.918 participanți în total. În toate studiile, s-a observat un efect modest, dar semnificativ pe termen scurt, tradus într-o reducere de până la 28% a agresivității în variabile multiple (inclusiv vârstă, gen, diagnostic medical, durată și dozare a tratamentului).

„Cred că a venit momentul să implementăm suplimentarea cu omega-3 pentru a reduce agresivitatea, indiferent dacă mediul este comunitatea, clinica sau sistemul de justiție penală”, a declarat neurocriminologul Adrian Raine când meta-analiza a fost publicată. Studiile incluse în cercetare, desfășurate între 1996 și 2024, au durat, în medie, 16 săptămâni. Acestea au acoperit o varietate de demografii, de la copii cu vârste de 16 ani și mai mici până la persoane cu vârste între 50 și 60 de ani. Ce este și mai important, reducerile în agresivitate au inclus atât agresivitatea reactivă (ca răspuns la provocare), cât și agresivitatea proactivă (comportament planificat dinainte).

👉 Implicarea omega-3 în reglarea agresivității și sănătatea creierului

Înainte de acest studiu, nu era clar dacă omega-3 ar putea ajuta la aceste diferite tipuri de agresivitate. Deși studii mai ample, desfășurate pe perioade mai lungi de timp, vor fi necesare pentru a stabili mai bine această relație, descoperirile contribuie la înțelegerea modului în care capsulele de ulei de pește și omega-3-ul din acestea ar putea fi benefice pentru creier. „Cel puțin, părinții care caută tratament pentru un copil agresiv ar trebui să știe că, în plus față de orice alt tratament pe care îl primește copilul lor, o porție sau două suplimentare de pește pe săptămână ar putea ajuta”, a spus Raine.

Cercetătorii cred că modul în care omega-3 reduce inflamația și menține procesele vitale ale creierului ar putea ajuta la reglarea agresivității. Există încă multe întrebări fără răspuns, dar echipa sugerează că există suficiente dovezi pentru a investiga acest aspect în continuare. Adaugă la acestea studiile care demonstrează că medicamentele derivate din uleiul de pește pot ajuta la reducerea riscului de atacuri de cord fatale, accidente vasculare cerebrale și alte probleme de sănătate ale inimii, iar beneficiile suplimentării cu omega-3 par a fi semnificative.

„Omega-3 nu este o soluție magică care va rezolva complet problema violenței în societate”, a spus Raine. „Dar poate ajuta? Pe baza acestor descoperiri, credem cu tărie că poate, iar noi ar trebui să începem să acționăm pe baza noilor cunoștințe pe care le avem.” Cercetarea a fost publicată în revista Aggression and Violent Behavior. O versiune anterioară a acestui articol a fost publicată în iunie 2024.

Alte postari din Sanatate
Sanatate

Arizona sees surge in ‘Superbug’ fungus cases, CDC data shows - AZ Family

PHOENIX (AZFamily) — Arizona is seeing a significant rise in cases of a drug-resistant fungus that can cause serious or life-threatening illness, according to new CDC data. The fungus, known as Candida auris, is a type of yeast that spreads quickly among patients in healthcare settings such as nursing homes, hospitals and other healthcare facilities.

Sanatate

Medications Already in Pharmacies May Slow Aging, And Scientists Are Narrowing Them Down - ScienceAlert

Add ScienceAlert on Google (Tatiana Maksimova/Getty Images) In the quest to find ways to help us live at a healthier level for a longer period of time, researchers are turning to existing drugs for clues. Medicines that are available for purchase are already approved for people to use, and it can be quicker and cheaper to repurpose them for longevity and aging studies than to try to discover and test entirely new medical compounds.

Sanatate

Men are taking shortcuts with a drug that ‘kills your sperm’ — and can cause acne and breast growth, warns doc - New York Post

(function() { var overlay = document.getElementById("nyp-player-lcp-overlay"); if (!overlay) { return; } function hideOverlay() { overlay.remove(); } function afterDCL() { requestAnimationFrame(hideOverlay); } if (document.readyState === "loading") { document.addEventListener("DOMContentLoaded", afterDCL, { once: true }); } else { afterDCL(); } })(); See more of our coverage in your search results. Add The New York Post on Google Millions of American men are on a drug to help with fertility, not knowing they may be “compromising” the very thing they’re trying to protect.

Acasa Recente Radio Județe